zondag 17 november 2013

Marsepein-bonbon

Het lekkerste sinterklaas snoepgoed vind ik toch wel marsepein. Echt je kan me er s'nachts voor wakker maken. En tijdje terug de verleiding ook niet kunnen weerstaan en marsepein gekocht, wat mij een fikse hoofdpijn opleverde.
Dus, dan maar je eigen marsepein maken. En wat is er nou naast marsepein ook favoriet? Chocolade, precies, dus deze twee gecombineerd in een heerlijke marsepein-bonbon.

Ingrediƫnten:
100 gram amandelmeel
2 eetlepels honing
reep pure chocolade

Bereidingswijze:
Meng het amandelmeel met de honing. Neem een ijsblokvorm en vul de vorm met dit mengsel. Heb je nu geen ijsblokvorm, dan kun je gewoon balletjes draaien van het amandelmeel/honing mengsel.
Zet de ijsblokvorm een half uurtje in de vriezer, zodat de marsepein goed hard wordt.
Neem een bord en leg daar huishoudfolie op. Dit is zodat je straks makkelijk de bonbonnetjes eraf kan halen. Ik had dat niet gedaan en eenmaal opgedroogd vastgeplakt aan het bord en met een mes los moeten maken.
Smelt de chocolade. Dit kan au-bain-marie of in de magnetron. Haal de marsepein uit de ijsblokvorm en doop ze een voor een in de chocolade en zet ze op het bord. Als je alle bonbonnetjes hebt gedaan zet het bord dan weer een half uurtje in de vriezer, zodat de chocolade hard kan worden. Daarna kun je ze van het folie halen en in een bakje in de koelkast bewaren.
Heb je nog wat van de gesmolten chocolade over? Dat had ik ook. Heb ik wat gojibessen door geroerd en in de ijsblokvorm gegoten en ook in de vriezer gezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten