zaterdag 24 augustus 2013

Citroen-Maanzaad Cupcakes

Ik had in mijn la een zakje maanzaad liggen, maar wist eigenlijk niet wat ik er mee aan moest. Ooit gekocht met de bedoeling om het over mijn zelfgebakken brood heen te doen, maar met een broodbakmachine is dat lastig (moet je op het juiste moment doen, na 2 uur, anders gaat het door het brood). Dus dat zakje maanzaad dat lag maar te wachten in mijn la... Tot vandaag.

Op de site van 'Eet goed, voel je goed' kwam ik dit recept tegen. Toen ik het las, was ik eigenlijk bang dat het te veel ei zou zijn, maar dat is zeker niet het geval. Het is heerlijk!


 

Citroen-Maanzaad Cupcakes
6 cupcakes

40 gram kokosmeel
1/4 tl zeezout
1/4 tl bicarbonaat
3 eieren
40 gram kokosolie
40 gram honing
1 el citroenrasp
1 el maanzaad
2 el water

Verwarm de oven voor op 180 graden (elektrische oven)
Neem een ruime kom en doe hier de droge ingrediënten in en roer ze even door.
Kluts in een schenkbeker de eieren met de honing en kokosolie door elkaar.
Schenk dit bij de droge ingrediënten en roer even goed door.
Laat het beslag ongeveer 10 minuten rusten.
Het beslag moet dik, maar wel vloeibaar zijn, anders is het eindresultaat erg droog. 
Voeg eventueel wat water toe en roer nog even door.
Verdeel het beslag nu over 6 ingevette cupcake vormpjes en zet in de oven.
Bak in ongeveer 15 minuten gaar.
Laat een uur afkoelen voordat je ze uit de vormpjes haalt.

Omdat ik alleen de rasp van de citroen heb gebruikt, heb ik van het sap gemberbier gemaakt. Alleen dan natuurlijk zonder citroenrasp, want dat zat al in de cupcakes, maar zonder gaat ook prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten